Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2019.04.22-től.

Az Általános Szerződési Feltételek Oláh-Lautner Brigitta egyéni vállalkozó (a továbbiakban: Tulajdonos) és a vele szerződéses kapcsolatba lépő vásárló (a továbbiakban: Megrendelő) között (együttesen: Felek) létrejövő szerződés általános feltételeit tartalmazza.

A Weboldal címe: www.lautnerdesign.hu

A weboldal üzemeltetőjének adatai:

Név: Oláh-Lautner Brigitta

Székhely címe: 1185 Budapest, Szinyei Merse utca 132.

E-mail címe: info@lautnerdesign.hu

Telefonszáma: +36(30)921 3204

Adószám: 68888037-1-43

A weboldal használatának megkezdésével valamennyi felhasználó ráutaló magatartással elfogadja az alábbiakban meghatározott felhasználási és adatvédelmi feltételeket és szabályokat.

A Tulajdonos fenntartja magának a jogot az Általános Szerződési Feltételek külön értesítés és indoklás nélküli módosítására. A Megrendelő felelőssége, hogy az Általános Szerződési Feltételek módosítását kövesse. A módosítást követően a weboldal használata az Általános Szerződési Feltételek módosításának elfogadását jelenti.

1. Szerzői jogok

A weboldal használatára bármilyen cselekvőképes személy jogosult. Azonban annak tartalma, ideértve kifejezetten, de nem kizárólag a szakmai és jogi vonatkozású elemeket, például fotók, videók, egyéb hanganyagok vagy letölthető dokumentumok, szerzői jogvédelem alatt állnak. Azok felhasználása, terjesztése vagy megosztása tilos, kivéve, ha a Tulajdonos ehhez írásban hozzá járul. Ez esetben a hozzájáruláskor kikötött feltételek mentén szabad felhasználni a szóban forgó tartalmi elemeket, tartalmakat.

Fentiektől eltérni kizárólag a Tulajdonos által adott írásos engedély birtokában szabad, vagy a jelen ÁSZF rendelkezéseit felülíró esetleges egyedi szerződésben foglaltak szerint.

Egyebekben a weboldal használata ingyenes.

2. Kapcsolat, kapcsolattartás, adatok, adatkezelés

A Tulajdonos, ha a Megrendelő ehhez hozzájárul, hírlevelet küldhet, levelezőlistára való feliratkozást követően információkat küldhet vagy promóciókról tájékoztathat. Az ezekre való feliratkozás vagy ezek használatuk során a Megrendelő kifejezetten elfogadja az Adatkezelési szabályzatot és az abban foglaltakat.

A fentiek során a Megrendelőnek az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakhoz kell hozzájárulnia.

3. A megrendelés, a szolgáltatás és a teljesítés tárgya és menete

3.1. A termékek

A termékek nem kizárólag raktáron lévő és/vagy előre legyártott termékek. Túlnyomó többségük egyedi termék, amely a megrendelést követően, a Megrendelő kifejezett kérésére, saját elképzelései szerint készül el. Az egyes termékek tulajdonságai a termékek leírásánál vannak feltüntetve – a szín, minta vagy az anyag kivételével. Az egyedi kidolgozás miatt két „ugyanolyan” termék között is lehetnek eltérések. A szín, minta vagy anyag kiválasztása pedig a megrendelés során opcionálisan kerül kiválasztásra a Megrendelő által. A választható szín, minta vagy anyagok naprakészen tartásáért a Tulajdonos mindent megtesz, ugyanakkor azokért felelősséget vállalni nem tud. Ennek legfőbb oka, hogy az adott színű, mintájú vagy anyagú alapanyagok fogyása akár óráról órára is változhat a beérkező megrendelések függvényében.

3.2 A megrendelés

A megrendelés történhet e-mailben, facebookon, vagy a webshopon keresztül, de kizárólag elektronikus úton leadott megrendeléssel lehet a termékeket megvásárolni. A megrendelésre vonatkozó szabályokat a jelen szerződés szabályozza.

 Az elektronikusan vagy a webáruházban leadott rendelését követően visszaigazoló üzenetet kap a rendeléséről, annak részleteiről, többek között a várható szállítási időről, a fizetendő vagy megfizetett összegről, stb. A megrendelés elfogadása, alap esetben, a megrendeléstől számított 2 munkanapon belül történik meg írásban történő visszaigazolással.

A rendelés során az alábbi adatok megadása szükséges:

– számlázási cím:

Név vagy cégnév

Cím vagy székhely (Ország, Irányítószám, Város, Utca, Házszám, emelet, ajtó, egyéb, pl. kapucsengő)
E-mail cím

Telefonszám

– szállítási cím (amennyiben eltér a számlázási címtől):

Név vagy cégnév

Cím
Kapcsolattartó vagy átvételre jogosult

Amennyiben valamilyen oknál fogva a Tulajdonos nem -, vagy csak részben tudja teljesíteni a megrendelést, írásban felveszi a kapcsolatot Megrendelővel. Ilyen eset lehet például, de nem kizárólag, ha a kiválasztott szín-, anyag – vagy minta időközben elfogyott, ha előre nem látható túlterheltség miatt a soron kívüli kiszolgálást a Tulajdonos nem tudja vállalni stb. Ez esetben Megrendelő visszaléphet a megrendeléstől a Tulajdonos pedig az előre utalt vagy online, bankkártyával kifizetett összeget köteles 8 napon belül visszautalni Megrendelő részére.

Sürgős esetben, felárért, soron kívüli teljesítés is lehetséges.

A szerződés megrendelésre vonatkozó része a Megrendelő részéről a megrendelés elküldésével, a Tulajdonos részéről a visszaigazoló e-mail elküldésétől számított legkésőbb 48 óra múlva lép hatályba.

3.3 Fizetés

A Megrendelőnek az elfogadott megrendelés vételárát Tulajdonos által történő teljesítést megelőzően van lehetősége átutalással kifizetni. A Tulajdonos kizárólag a vételár teljes mértékben történő megfizetését követően teljesít. A Tulajdonos egyedi megállapodás alapján a Megrendelő kérésére ettől eltérő fizetési határidőt is megállapíthat.

  • Banki előre utalással történő teljesítés: ha a Tulajdonos visszaigazolta a megrendelést, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a díjbekérőt, ameéy tartalmazza a bankszámlaszámot és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Az átutalt összeg a Tulajdonos bankszámláján történő jóváírását követően kerül feladásra a futárszolgálattal termék.
  • Paypal-lal történő fizetés
  • Személyesen történő teljesítés: A vételár a Tulajdonos székhelyén/telephelyén forintban fizetendő készpénzben, vagy bankkártyával.

Utánvétes rendelésre nincs lehetőség!

 A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla elektronikusan kerül kiküldésre. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

3.4 Szállítás

A megrendelt termék Megrendelőhöz való eljuttatása történhet opcionálisan házhozszállítással vagy személyes átvétellel.

3.4.1 A szállítás módja

Szállítási módként kizárólag a Tulajdonos szerződéses partnerei által biztosított szállítási módok választhatók, amelyek a következők:

  • házhozszállítás GLS futárszolgálattal
  • csomagautomatába történő kézbesítés Foxpost által.

A házhozszállítás munkanapokon történik 08’00 órától – 18’00 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a kézbesítőt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a kézbesítő részére való teljesítését.

3.4.2 A szállítás költsége

Személyes átvétel Budapesten, a XVIII. Kerületben lehetséges. A személyes átvétellel történő megrendelés esetén a szállítási költség ingyenes.

Házhoz szállítás esetén a házhozszállítási díj a Megrendelőt terheli, a Tulajdonos által a szállítócéggel kötött mindenkori érvényes díjszabás alapján.

A díjszabás:

  • GLS futárszolgálat:
    • 5 kg-ig 1499 Ft
    • 5 kg felett vagy külföldi szállítás esetén egyedi ajánlatot adunk
  • Foxpost automatába:
    • 20 cm x 36 cm x 62 cm csomagméretig vagy 25 kg-ig 799 Ft
    • 20 cm x 36 cm x 62 cm csomagméret vagy 25 kg felett 999 Ft

25.000 forint összértékű megrendelés felett a szállítás költségét a Tulajdonost átvállalja.

3.4.3 A szállítás határideje

 A visszaigazolástól számítva, belföldi /Magyarország területén/ a raktáron lévő termékek esetében 4 munkanapon belül futárszolgálat igénybevételével kiszállításra kerül. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, vagy egyedi rendelésre készül, úgy 2-4 héten belül futárszolgálat igénybevételével kerül kiszállításra.  

Külföldre való teljesítési határidő a raktáron lévő termékek esetében 10 munkanapon belül futárszolgálat igénybevételével kiszállításra kerül. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy 4 héten belül futárszolgálat igénybevételével kerül kiszállításra.

Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a Tulajdonos adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

A csomag elveszését, részleges elveszését, megsérülését, vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a szolgáltató felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a kézbesítési naptól számított 3 napon belül – a kárt azonnal jeleznie kell.

4. Garancia, vis major

4.1 Elállás

Megrendelés során a Megrendelő élhet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. mellékletében található Elállási/Felmondási tájékoztatójában részletesen rögzített feltétel nélküli elállási joggal. Internetes vásárlások esetén a szerződéstől az áru átvételét követő 14 (tizennégy) munkanapon belül indoklás nélkül elállhat, ezt az említett határidőn belüli írásos nyilatkozat elküldésével jelezheti. Az átvétel dátumát bizonyítja a postai ajánlott értesítő cédula, illetve a személyes átvételre egyeztetett időpont. Elállásnál a tulajdonos köteles a Megrendelő által kifizetett teljes összeget (vételár és szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 30 (harminc) napon belül visszatéríteni. A Megrendelő viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült összes költséget. A Tulajdonos követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Az Internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyártási hibás, akkor a Megrendelő fordulhat a Tulajdonoshoz minőségi kifogással

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán 1185 Budapest, Tölgy utca 5/a 2.em 5), vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre: info@lautnerdesing.hu .

Amennyiben a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát, úgy a Tulajdonos a vételárat nem téríti vissza. Azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van az elállás tárgyát képező termék visszaküldésére a Megrendelő részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei Megrendelőt terhelik.

4.2 Kellékszavatosság

Megrendelő a termék átvételétől számított 1 éven belül élhet kellékszavatossági jogával, azon garanciális események vonatkozásában, melyek olyan termékhibákra vonatkoznak, melyek már a termék átvételekor is fennálltak.

Jogos esetben a Megrendelő kérhet kijavítást vagy cserét. Amennyiben ez nem lehetséges, vagy aránytalan költséggel járna a Tulajdonos részére, úgy lehetőség van a hiba mértékében arányosan árleszállításra.

Csere esetén újra kezdődik az 1 éves kellékszavatossági helytállást előíró időszak.

Javítás esetén csak a javított hibára kezdődik újra a fenti 1 éves időszak.

Leszállítás esetén a kifogásolt hiba miatt a Tulajdonos újabb garanciális helytállásra nem kötelezhető.

Legfeljebb háromszori csere vagy javítás után Felek a szerződéstől való elállást kötik ki.

Megrendelő az észlelt hibát köteles haladéktalanul, de legfeljebb 2 hónapon belül jelezni a Tulajdonos részére. Amennyiben ez elmarad, és a hibából a terméken további értékcsökkenés következik be, annak megtérítésére és javítására a Tulajdonos nem köteles.

A termék átvételétől számított 6 hónapon belül jelzett hiba esetén vélelmezni kell, hogy az adott hiba már a teljesítést pillanatában is fennállt, kivéve, ha ez a vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. a Tulajdonos mentesül a szavatossági helytállás alól, ha a vélelmet megcáfolva bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően -, vagy a termék nem rendeltetésszerű használatából adódóan keletkezett. A teljesítés utáni hat hónap elteltével a bizonyítási teher megfordul, azaz vitás helyzetben Megrendelőt terheli bizonyítási teher.

Amennyiben Megrendelő kellékszavatossági jogával kíván élni, akkor ezt megteheti a Tulajdonos felé valamely módon, lehetőleg írásban való közléssel. Ebbe bele kell foglalnia, hogy mi a kellékszavatossággal kapcsolatos észrevétele és igénye. Ezt követően erről a Tulajdonos jegyzőkönyvet vesz fel. A kellékszavatossági joggal való élés jogosságának kivizsgálásra a Tulajdonosnak 30 napja van – de igyekszik ezt a lehető leghamarabb megtenni. Amennyiben a vizsgálat eredménye Megrendelő részére pozitív eredménnyel zárul, a Tulajdonos minden további vizsgálat és tájékoztatás nélkül helytáll a kellékszavatossági jog gyakorlása során. Amennyiben a kivizsgálás eredményét Megrendelő vitatja, úgy a IX. pontban leírtak szerint kérhet jogorvoslati segítséget.

4.3 Termékszavatosság

Ingó dolog (jelen esetben: a webshopban megtalálható termékek) hibája esetén Megrendelő élhet a termékszavatosság jogával is a 4.2-es pontban részletezett jogával szemben. Ez esetben Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Hibás a termék, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a Tulajdonos által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Megrendelő termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó, jelen esetben a Tulajdonos) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Megrendelő nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Amennyiben Megrendelő termékszavatossági jogával kíván élni, akkor ezt megteheti a Tulajdonos felé valamely módon, lehetőleg írásban való közléssel, a Tulajdonos Ügyfélszolgálati elérhetőségein. Ebbe bele kell foglalnia, hogy mi a termékszavatossággal kapcsolatos észrevétele és igénye. Ezt követően erről a Tulajdonos jegyzőkönyvet vesz fel. A termékszavatossággi joggal való élés jogosságának kivizsgálásra a Tulajdonosnak 30 napja van – de igyekszik ezt a lehető leghamarabb megtenni. Amennyiben a vizsgálat eredménye Megrendelő részére pozitív eredménnyel zárul, a Tulajdonos minden további vizsgálat és tájékoztatás nélkül helytáll a termékszavatossági jog gyakorlása során. Amennyiben a kivizsgálás eredményét Megrendelő vitatja, úgy a IX. pontban leírtak szerint kérhet jogorvoslati segítséget.

4.4 Sérült csomagolás

A kézbesítés során Megrendelő köteles az átvett csomag sértetlenségét ellenőrizni, és amennyiben a csomagolás sérült, úgy jegyzőkönyvet készíteni ezen tényről.

A Tulajdonos a sérülten feladott csomag lehetőségét kizárja, tekintve, hogy sérült csomagot futárcég nem vesz át.

A sérült csomagolású termék átvétele Megrendelő részéről garanciális jogvesztéssel jár, a mennyiségi, illetve sérült termékre való reklamációk vonatkozásában.

4.5 Vis Major

Vis major esetén a Tulajdonos mentesül a szerződésszerű teljesítés kötelezettsége alól. Vis major-nak minősül minden, a a Tulajdonos érdekkörén kívül eső, elháríthatatlan külső ok, különös, de nem kizárólagos tekintettel a természeti csapásokra, mint árvíz, tűz, földrengés, vihar, villámcsapás, nagy mennyiségű csapadék, továbbá sztrájkra, merényletre, illetve állami intézkedésre.

5. Adatvédelmi rendelkezések

Lásd az Adatkezelési tájékoztatóban.

A Megrendelő az Adatkezelési szabályzatban rögzítetteket megismerte és tudomásul vette.

6. A szerződés hatálya

A jelen ÁSZF kötelező erővel hatályos a Felekre a weboldalon, webshopban való böngészésének megkezdésétől, a hírlevelekre, levelező listákra való feliratkozásának pillanatától, valamint a Tulajdonossal való kapcsolatfelvétel pillanatától, és különösen a Megrendelő által leadott megrendelést követően, valamint minden további, egy megrendelést egyértelműen hatályosító, jelen szerződésben nem tárgyalt mód esetében.

7. Panaszkezelés

A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Tulajdonos címével

Szóbeli panasz esetén a Tulajdonos a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt.

Ha Megrendelő a Tulajdonos panaszkezelését vitatja, vagy ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy a Tulajdonos a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a vásárlónak eljuttatja.

Írásban (ideértve az elektronikus úton) vagy telefonon tett panaszt a Tulajdonos 30 napon belül írásban válaszolja meg – egyúttal csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat.

Amennyiben a Tulajdonos elutasítja a panaszt, azt indokolni köteles. Egyúttal köteles felhívni Megrendelő figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. Egyebekben fogyasztóként erről Megrendelő az alábbiak szerint tájékozódhat, további panaszt az alábbiak szerint tehet, vitás esetben jogorvoslati lehetőséget az alábbiak szerint kaphat:

Megrendelő fogyasztóként panasszal a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulhat.